RE-CREATIV
Bine ati venit.

Re - Creativ este un portal de discutii dedicat tuturor celor pasionati de bricolaj, craft, decupaj, modelaj, tricotaj, croset, bijuterii si tot ce inseamna lucru facut de mana ( handmade).
Va invitam sa va alaturati familiei noastre pentru a vedea ceea ce lucram si pentru a ne impartasi din experienta si pasiunile dvs.

Cu drag, Echipa Re-Creativ.

Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

RE-CREATIV
Bine ati venit.

Re - Creativ este un portal de discutii dedicat tuturor celor pasionati de bricolaj, craft, decupaj, modelaj, tricotaj, croset, bijuterii si tot ce inseamna lucru facut de mana ( handmade).
Va invitam sa va alaturati familiei noastre pentru a vedea ceea ce lucram si pentru a ne impartasi din experienta si pasiunile dvs.

Cu drag, Echipa Re-Creativ.
RE-CREATIV
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Idei creative pentru produse handmade


Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Confecționează-ți singur

In jos  Mesaj [Pagina 1 din 1]

1Confecționează-ți singur  Empty Confecționează-ți singur Joi 24 Noi 2011 - 0:23

Vizitato

Anonymous
Vizitator

Din ce in ce mai mult observ tendinta de a deveni dependenti de produse vandute de altii. De multe ori sunt de proasta calitate. Problema e sunt din ce in ce mai putini in ziua de azi care stiu sa confectioneze ceva cu propriile maini iar numarul lor e in scadere. De aceea am considerat nimerit sa deschid un topic pentru ca sa nu se piarda lucrul facut cu propriile maini si sa invatam unii de la altii. Eu cred ca aici este salvarea noastra, a romanilor, dar despre asta vom mai vorbi cu alta ocazie.

2Confecționează-ți singur  Empty Re: Confecționează-ți singur Joi 24 Noi 2011 - 0:34

Vizitato

Anonymous
Vizitator

Cum se centreaza o roata!

Publicat de LucianTheOne pe data de 10 Aug 2008

Cu toti cunoastem fraza “am opt la roata” sau”roata mea este descentrata”. Sa fie oare greu procedeul prin care se regleaza o roata de bicicleta? Articolul acesta incearca sa raspunda celor care vor sa se descurce singuri atunci cand vine vorba de problemele mecanice ale bicicletei lor.
Rotile de bicicleta au evoluat mult din 1800 cand aveam spite de lemn si nu existau cauciucuri. In ziua de astazi avem jante din carbon si seturi de roti care cantaresc putin peste un kilogram. Aerodinamice si usoare ele permit o pedalare eficienta si datorita tehnologiei care a evoluat rezistenta lor in timp este foarte mare. Ce este cel mai important, in cazul rotilor standard este foarte usor sa le repari in cazul unor mici defectiuni. Despre aceste reparatii o sa discutam in acest articol.
Daca o sa intelegem bazele ajustarii unei roti vom imbunatati tinuta de drum a bicicletei si deplasarea va fi mai lina si mai eficienta.
Nu incercati sa reparati rotile scumpe.
Exista la ora actuala o varietate larga de roti pe piata iar unele dintre ele sunt mai greu de ajustat. In acest articol o sa discutam despre bazele ajustarii unei roti. Daca sunteti posesorul unui set de roti “high-tech”, una cu putine spite sau cu nipluri ascunse va recomand sa mergeti la un service specializat. Aceste roti sunt construite cu o tehnica speciala si uneori sunt necesare instrumente speciale si o tehnica mai avansata. Este foarte posibil sa stricati un set de roti foarte scumpe daca nu cunoasteti perfect modul in care au fost construite.
Scule pentru centrat.O cheie de centrat este singurul lucru de care aveti nevoie. Aceasta poate avea diferite forme (pentru o utilizare cat mai ergonomica) dar la baza are acelasi principiu, cu ajutorul ei se strang sau sunt slabite spitele pentru a alinia roata.
ATENTIE: Niplurile si cheile de centrat pot avea dimensiuni diferite asa ca trebuie sa verificati ca achizitionati cheia potrivita.
Pentru a repara roata atelierele specializate utilizeaza un dispozitiv special (asa cum se poate vedea in poza alaturata). Acesta fixeaza roata si permite o vizualizare buna a imperfectiunilor. Un astfel de dispozitiv costa destul de mult asa ca multi mecanici amatori nu achizitioneaza asa ceva si prefera sa centreze roata pe bicicleta. Ei suspenda doar bicicleta in asa fel incat roata sa ajunga la nivelul pieptului si o pozitioneaza in asa fel incat partea unde lucreaza sa fie bine luminata.

Sa trecem la partea tehnica a centrarii unei roti.
Problemele care apar de obicei la o roata
In conditii de utilizare normale roata ramane aliniata deoarece spitele sunt corect tensionate si janta este aliniata corect. In cazul in care traseele sunt pe drumuri accidentate sunt frecvente exista posibilitatea ca spitele sa slabeasca, iar cand se intampla acest lucru rotile nu mai sunt aliniate corect. Atunci apare acel “8″ sau asa numita “descentrare” a rotii. Realinierea poate fi facuta relativ usor urmand niste instructiuni simple si dupa putina practica.
Inainte de a va apuca de treaba trebuie sa stiti ca o roata lovita, chiar daca va fi aliniata corect, poate sa creeze probleme. In urma unei lovituri janta poate fi afectata din punct de vedere al structurii si chiar daca o sa reusiti sa o aliniati ea poate sa cedeze pe un teren accidentat. In cazul in care nu sunteti siguri de cat de afactata a fost roata in urma unui impact va recomand sa consultati un specialist.
Explicatie teoretica.
Cu bicicleta suspendata si cu roata bine luminata observa cu atentie cum pleaca spitele din butuc. Poti observa cu usurinta ca spitele pleaca de pe ambele parti ale butucului. La fel se intampla si la janta. Ideea de baza atunci cand se centreaza o roata este sa strangi spita corecta.

Atentie: Spitele au la capat niste nipluri. Trebuie sa stiti ca atunci cand priviti de sus daca rotiti niplul in directia in care se invart acele ceasului atunci spita se va tensiona. Cand o sa rotiti niplul in directia inversa a invartirii acelor de ceasornic spita se va detensiona.
De asemenea, cand centrati roata, se recomanda sa invartiti niplul maxim la ½ de tura. Verificati modul in care se aliniaza roata si continuati doar daca este necesar.
Localizarea problemei si partea practica a centrarii.
Cea mai usoara modalitate prin care se poate detecta problema este sa invartiti roata si sa urmariti daca distanta intre janta si sabotul de frana. Cand vedeti ca janta se apropie de butuc inseamna ca acela este locul cu probleme (puteti sa apropiati putin sabotii ca sa aveti o reglare cat mai fina).
Cand gasiti locul cu probleme strangeti putin de spitele din acea zona. O sa va dati seama ca daca roata are o “bataie” pe partea dreapta atunci una sau doua spite de pe partea stanga sunt slabite. La fel se intampla cand janta nu este aliniata in partea stanga, spitele din dreapta sunt slabite.
Puteti descoperii problema si in alt mod. Plecand de la valva puteti misca fiecare spita ca sa depistati unde este zona in care ele sunt detensionate. La o roata buna spitele vor fi tensionate la fel pe toata circumferinta (atentie: la roata de spate , din constructie, spitele de pe partea stanga nu sunt asa de tensionate ca cele de pe partea dreapta; este important ca spitele de pe fiecare parte sa fie tensionate identic).
Centrarea este , asa cum deja cred ca ati inteles, o problema de tensionare corecta a spitelor de pe fiecare parte a rotii. Pentru incepatori recomand sa utilizze putina banda adeziva pe care sa o aplice pe fiecare spita pe care o tensioneaza. In acest fel nu o sa pierdeti sirul spitelor la care lucrati,atunci cand invartiti roata pentru a verifica alinierea.
Nu uitati sa invartiti niplurile incet si sa verificati des roata pentru a vedea cum progresati. Dupa cateva ajustari trebuie sa vedeti o imbunatatire.
Greseala cel mai des intalnita este invartirea niplurilor in directie gresita. De aceea este important sa verificati cu atentie ca spita la care lucrati este pe partea corecta a rotii,sa va uitati tot timpul de sus in jos si sa strangeti niplul in sensul in care se invart acele de ceasornic.
Rotile nu trebuie sa fie perfecte. O toleranta de cativa milimetrii este acceptata, mai ales daca nu aveti o bicicleta de curse.
Asa cum am precizat, aceste insructiuni sunt pentru o ajustare de baza a rotii. Orice amator se poate descurca de unul singur cu ajustarea rotii dar o reglare profesionista se poate face doar cu ajutorul unei persoane care se pricepe la asa ceva. Daca aveti intrebari nu ezitati si folositi forumul. Cu siguranta unul dintre administratori o sa va raspunda la intrebari.

Pentru a scoate ovalitatea rotii, in lipsa de dispozitiv, se foloseste cadrul biclei si niste banda adeziva neagra care se lipeste pe bratele furcii, perpendicular pe axa de simetrie a rotii, foarte aproape de marginile jantei, adica de punctul cel mai inalt de pe janta.
Janta (roata) trebuie invartita de mai multe ori pt. a afla de fiecare data cel mai apropiat, dar si cel mai departat punct existent pe circumferinta exterioara.
Punctul cel mai apropiat se elimina prin strangerea niplurilor iar cel mai departat prin slabirea acestora.
Operatia se repeta de mai multe ori prin apropierea bandei adezive de janta, ori de cate ori este nevoie, ajungandu-se la un moment dat cand ovalitatea rotii dispare complet sau chiar daca mai exista este ceva nesemnificativ.
Mentionez ca in timp ce se rezolva aceasta bataie axiala (ovalitatea rotii), nu trebuie neglijata nici bataia radiala; adica se merge in paralel cu amandoua, dar asta nu inseamna ca bataia radiala trebuie sa dispara odata cu cea axiala….ea se rezolva ultima data !….

3Confecționează-ți singur  Empty Re: Confecționează-ți singur Joi 24 Noi 2011 - 12:31

Admin

Admin
Admin
Admin

Va rog sa puneti si link-ul de unde ati preluat articolul.

Am mutat subiectul in forumul Tehnici in gospodarie.

http://www.universulfamiliei.com

Continut sponsorizat



Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum