Plecand tot de la dilema cadourilor pt scolari, si de la faptul ca mi se tot spune ca Cristina e mare si nu mai e cazul sa se uite la desene, sa se joace toata ziua si ca nu se cade sa mai iau sau sa primeasca jucarii ca e mare acum, am ajuns sa ma intreb daca nu cumva noi, parintii acestei generatii, nu cumva cerem prea mult de la copii nostrii si vrem sa-i facem mari si responsabili prea repede? Eu pe Cristina o vad tot copil, preocuparile ei principale fiind desenele si jucariile. Nu scoala, nu inca, desi e constiincioasa si isi face temele mereu la timp. Dar daca e sa aleaga cel mai des alege sa se joace, decat sa lucreze ceva suplimentar. Si recunosc ca nici eu nu o fortez, o las inca sa "zburde" daca si-a facut lectiile pt scoala in ideea ca momentan e tot copil si va avea detul timp sa "fie mare".
Am vazut insa destule cazuri cand, copii erau invatati lucruri mult peste varsta lor ( cel putin eu asa consider). N-am inteles niciodata de ce mandria asta ca la 2-3 ani copilul sa stie sa scrie alfabetul, la 5 ani sa citeasca cursiv chiar sau sa faca socoteli cu trecere peste unitate( mai ales ca astea se invata acum abia la clasa II-a).
Nu le cerem oare prea mult sa invete aceste lucruri inainte de a le fi predate in gradinita sau in scoala? Nu-i fortam sa-si asume o responsabilitate prea mare cand ii dam la scoala si-i punem sa renunte la jucarii ca acum au de invatat?
Am vazut insa destule cazuri cand, copii erau invatati lucruri mult peste varsta lor ( cel putin eu asa consider). N-am inteles niciodata de ce mandria asta ca la 2-3 ani copilul sa stie sa scrie alfabetul, la 5 ani sa citeasca cursiv chiar sau sa faca socoteli cu trecere peste unitate( mai ales ca astea se invata acum abia la clasa II-a).
Nu le cerem oare prea mult sa invete aceste lucruri inainte de a le fi predate in gradinita sau in scoala? Nu-i fortam sa-si asume o responsabilitate prea mare cand ii dam la scoala si-i punem sa renunte la jucarii ca acum au de invatat?